Nyolc dolog, amit érdemes megtanulni a startupperektől

Nyolc dolog, amit érdemes megtanulni a startupperektől

Új sorozatunk első interjújában Nyári Fruzsina vállalkozóval, a Fuss babakocsival mozgalom alapítójával, a Lottirose és a Babagúz szolgáltatások megálmodójával beszélgettünk. A Business&Me sorozat célja egy kávé mellett beszélgetve vállalkozói portékat rajzolni úgy, hogy a vállalkozások története, a siker és a kudarc bemutatása mellett példaképeket hozzunk a jövő vállalkozóinak. Lendületről, tervezésről, és tűpontos célzásról mutatjuk az első beszélgetést.

  1. Pitch! – Összefoglalni a vállalkozásod lényegét néhány ütős mondatban, úgy, hogy az egy színpadon is megállja a helyét és meggyőzz vele komoly befektetőket? A startupok világában ez bevett gyakorlat, tanulj meg te is pitch-cselni, akkor is, ha nagyvállalat élén állsz.
  2. Innovatív szemlélet – Nem kell vadonatúj problémákat keresni, inkább egy régi problémát új szemszögből megközelíteni. A startupok egy része igazi klasszikus helyzetekre adn új ötletet, például a magyar PublishDrive a könyvkiadást reformálta meg.
  3. Storytelling – Kell valami személyes, kell valami egyedi! A startupperek vállalkozásötleteinek elmesélése gyakran kezdődik azzal, hogy “amikor egy kicsi kollégiumszobában ültünk Dave barátommal…” merd te is fölvállalni, hogy a márkád mögött emberi történet áll, hiszen ez a személyesség hat leginkább az érdeklődőkre – hihetetlen marketingfegyver lehet egy jó személyes sztoriból.
  4. Versenyszellem – Egy mezőnyben a konkurensekkel? Ez a startupok világában természetes, sőt, előre is viszi őket a fejlődésben. Gondolj te is úgy a konkurenciádra, mint akiknél jobbnak kell lenned egy országos versenyen, úgy, hogy közben a szemükbe tudj nézni.
  5. Befektetői beszélgetések – Mi könyvelőcégként sokszor elmondjuk, hogy a lényeg a végén úgyis a matek. A startupperek attól is olyan hatékonyak, hogy a vállalkozásuk korai szakaszában találkozhatak befektetői kérdésekkel, amelyek képesek rávilágítani a vállalkozás gyengeségeire – utat adva a fejlődés lehetőségének.
  6. Globalitás – Készülj globális piacra és mindig igazodj a helyi vásárlóidhoz. Ennél fontosabbat nem is tehetsz abban a szakaszban, amikor az ötleted már kellően kidolgozott ahhoz, hogy elhelyezd a térképen. A világtérképen.
  7. Networking – Az üzletek mindig két ember között köttetnek, ehhez pedig találkozások kellenek. A startupperek nyitottan állnak a közösségi irodák, a versenyek, a mentorpogramok netwoking lehetőségeihez – cserébe többszáz fontos telefonszám lesz meg nekik elmentve.
  8. Közösségi szűrés – Kickstarter, Indiegogo és a többiek – a közösségi szűrésre és finanszírozásra megalkotott platformok szuperek arra, hogy leteszteld, hogy a legjobb barátaidon és a nagymamádon kívül is készen áll-e a világ arra, hogy beleszeressen az ötletedbe.
everest_image_descrption