Költségeket csökkent, lojalitást növel: ilyen a mesterséges intelligencia
Költségeket csökkent, lojalitást növel: ilyen a mesterséges intelligencia
HOGYAN HASZNÁLJÁK A BANKOK A MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁT A PÉNZÜGYI SZEKTOR KORSZERŰSÍTÉSÉRE? ERRE A KÉRDÉSRE VÁLASZOL SARAH KOCIANSKI ÉS DAN VAN DYKE CIKKE A BUSINESS INSIDER MAGAZINBÓL.
Amikor a pénzügyi szektor jövőjéről van szó, a pénzügyi intézetek és vállalatok leggyakrabban használt kifejezése a mesterséges intelligencia. Ez a szókapcsolat a pénzügyi szolgáltatási terület szinte teljes egészére vonatkoztatható és ami miatt kulcsszóvá válhatott, az a benne rejlő lehetőség és komplexitás. Mostanra új szoftverek, megoldások és rendszerek leírásához használják.
Ebben a tanulmányban a Business Insider munkatársai közelebbről megnézik a hypeot és a mesterséges intelligencia típusainak különböző használatát veszik végig. A cikk hátteréül szolgáló kutatáshoz olyan pénzügyi szolgáltatók biztosították az adatokat, mint a Bank of America, Capital One és a Mastercard, illetve olyan mesterséges intelligencia terjesztők, mint a Feedzai, az Expert System és a Kasisto.
Néhány kulcsfontosságú észrevétel:
- A mesterséges intelligencia, amely az emberi intelligenciát szimulálja, népszerű téma a pénzügyi- és bankszektorban. A mesterséges intelligencia különböző formákban érkezik és cégvezetők és stratégiai csapatok mind üdvözlik, hiszen a gyorsan változó pélnzügyi ökoszisztémát szolgálja.
- A bankok arra használják a mesterséges intelligenciát a front end oldalon, hogy a vásárlói identitást őrizzék, helyettesítsék a banki dolgozókat, még jobbá tegyék a digitális interakciókat és a különböző csatornákon elkötelezetté tegyék az ügyfeleket.
- A bankok a back end oldalon is használják már a mestreséges intelligenciát, hogy segítsék a munkatársakat a folyamatok automatizálásával és a javítsák a problémamegoldást.
- Fizetéskor a mesterséges intelligencia használható a csalásmegelőzésben- és követésben, az AML-ben és a fizetési hatékonyságnövelés javítására.
A Business Insider teljes tanulmánya:
- Áttekinti a mesterséges intelligencia típusait és alkalmazásait.
- Véleményezi, hogy ezek közül melyek a legérettebbek a valódi használatra.
- Konkrét példákkal mutatja meg, hogyan használják a pénzügyi intézetek a technológiát.
- Leírást ad a terjesztők által használt különböző mesterséges intelligencia-megoldásokról, amelyet felhasználásra ajánlanak.
- Javaslatokkal él, hogy a pénzügyi intézeteknek hogyan érdemes megközelíteniük a technológia adta lehetőségeket.
A jelentésben szereplő cégek:
Capital One, Fifth Third, USAA, Wells Fargo, Royal Bank of Canada, Personetics, Clarity Money, Albert, BioCatch, Kasisto, TD Bank, DBS Bank, Mastercard, Standard Chartered, OCBC, Sumitomo Mitsui, Emagia, Expert System, HighRadius, IBM Watson, James, Recordsure, Visa, Stripe, PayPal, Feedzai.
Az eredeti cikk forrása: Business Insider
A részletes tanulmány itt olvasható