Business&Me: Nyári Fruzsina - "Állandóan a komfortzónámon kívül vagyok"

Business&Me: Nyári Fruzsina - "Állandóan a komfortzónámon kívül vagyok"

Új sorozatunk első interjújában Nyári Fruzsina vállalkozóval, a Fuss babakocsival mozgalom alapítójával, a Lottirose és a Babagúz szolgáltatások megálmodójával beszélgettünk. A Business&Me sorozat célja egy kávé mellett beszélgetve vállalkozói portékat rajzolni úgy, hogy a vállalkozások története, a siker és a kudarc bemutatása mellett példaképeket hozzunk a jövő vállalkozóinak. Lendületről, tervezésről, és tűpontos célzásról mutatjuk az első beszélgetést.

everest_image_descrption
  • Fruzsi, mesélj magadról néhány mondatban: milyen vállalkozást vezetsz?
  • Hat éve született első kisfiunk, így belecsöppentem a családi élet örömeibe és nehézségeibe. Ez az élethelyzet változást hozott számunkra és három vállalkozást. Az első, a Fuss babakocsival mozgalom volt, melyet 2014-ben indítottunk el. Szerettünk babakocsival futni, ezért elkezdtünk róla írni közösségi felületeken és hirtelen egy mozgalom indult el velünk. Csodálatos közösség alakult ki, illetve az elmúlt 5 évben letettük a babakocsis futás alapjait Magyarországon. Nagy szerepe volt ebben a gyors terjeszkedésben, hogy betettünk szinte a legelején az egyesületbe egy futóbabakocsi-kölcsönzőt. Szerettünk volna lehetőséget biztosítani a családok számára, hogy megfelelő babakocsikkal fussanak, hogy mindenkinek biztonságos és kényelmes élmény legyen az együtt sportolás. Mivel a kölcsönző ismert volt, elkezdtek minket turisták is felkeresni, és városi babakocsikat, autós üléseket kerestek nálunk majd utazóágyakat.

    Gyakorlatilag ebből nőtte ki magát a mostani komplex babaholmi kölcsönzőnk Babagúz és Lottirose. A két márka célcsoportja utazós családosokból áll, de különböző. Lottirose egy multifunkicionális segítő, Budapestre utazó családok számára: babaholmi-kölcsönzője által, szálláshelyekkel együttműködve családi otthonná varázsolja a szálláshelyet és segíti a családos turistákat itt tartózkodásuk alatt program és útvonal javaslatokkal. Rengeteg kényelmi szolgáltatásunk is van. Nagy jövőképünk van ezzel a márkával, nemzetközi piacra is szeretnénk kivinni, annyira hiszünk benne, hogy egy család számára sokkal kényelmesebb és élményekkel teli lehet az utazás Lottirose segítségével. Babagúz- A világjáró családosok kölcsönzője. Ennél a márkánál két célunk van, utazás alatt és közben adjunk lehetőséget prémium márkák és termékek használatára, melyeket csak időszakosan használnak a családok és az utazást könnyíti meg vagy a kint tartózkodást teszi komfortosabbá. A másik célunk, hogy segítsünk a családoknak a megfelelő babaholmik megtalálásában, hiszen a világ minden pénzét el lehet költeni gyermekkel kapcsolatos eszközökre, de még így sem biztos, hogy elégedettek leszünk. Használat közben kiderülhet, hogy nem kényelmes egy babakocsi, nem fér be a liftbe vagy az autóba. Vásárlás előtt bérelni lehet tőlünk számtalan terméket.

  • Sokan arról mesélnek, hogy már kisgyerekként is boltosat játszották vagy kockás füzetben vezették a zsebpénzükkel kapcsolatos pluszt és mínuszt. Te hogyan lettél vállalkozó?
  • Én nem vagyok ilyen meggondolt, racionális típus. Nálunk a családban a férjem a matekos, így nagyon jó, hogy mellém került mert kiegészítjük egymást. Én minden lében kanál voltam kislány korom óta, lázadó típus. Nem zavart, ha szembe kellett menni a forgalommal, ha hiszek valamiben, szeretem a kihívásokat. Alkalmazott voltam egy ügyvédi irodában, de éreztem, hogy bennem van a sajtkukac, nem az az én utam hosszú távon. Egy önismereti kurzus mozdított ki a kényelmes állásomból és hozott 180 fokos fordulatot az életemben amiért nagyon hálás vagyok. Szerencsés természetem van, mindenhol jól érzem magam és meglátom a lehetőségeket azokban az élethelyzetekben, amiben éppen vagyok.

    everest_image_descrption
  • Mit szeretsz a legjobban a vállalkozásaidban?
  • Hogy a nulláról találtam ki mindig mindent és minden munkafolyamatban részt vettem. Ezért rengeteg új dolgot tanultam meg, fejlődtem, változtam, erősödtem, hiszen állandóan a komfortzónán kívül vagyok, az első 2-3 évben mindig. Ez csodálatos. Én ebben a fázisban lubickolok a boldogságban mert tágítom a határaimat és kiélhetem minden kreatív energiámat

  • Mi a legnehezebb a vállalkozásaidban?
  • Az ötlettengeremből megszűrni a megfelelőket és priorizálni. Hihetetlen sok minden érdekel és pozitív személyiségemből adódóan mindenben a lehetőséget látom, tele vagyok ötletekkel, tervekkel. Tűpontosan kitalálok egy projektet, majd jön is a következő. Ami még nehézséget okoz, hogy megtaláljam csapatomba a megfelelő embereket, de úgy érzem, most összeállt egy jó csapat.

  • Milyen vállalkozás a Babagúz és a Lottirose irányítási szempotból? Csapattal vagy egyedül dolgozol?
  • Egy kis csapat van már körülöttem. Nagyon szeretek csapatban dolgozni, jó, ha van kivel megbeszélni a dolgokat, ötletelni és nagyon fontos az is, hogy mindenki csinálja azt a munkafolyamatot amihez a legjobban ért és legszívesebben csinál. Mivel két gyermekem van, fontos az is, hogy legyen helyettesem, így a legfontosabb számomra a jobb kezem megtalálása volt. Nagyon büszkén mondom, hogy minden márkánk ízig-vérig családi, hiszen minden alvállalkozó édesanya, így tudják mitől döglik a légy Babagúznál és Lottirose-nál is.

  • Hogyan hozod meg a vállalkozásodat érintő komoly döntéseket?
  • Általában mindent megbeszélek a férjemmel. Nagyon adok a szavára mert ő egy rettentően megoldásfókuszú, meggondolt ember szuper megérzésekkel. Ráadásul nagyon támogat. Általában nekem van egy tervem ami mindig hatalmas, színes, szagos nehéz és szerintem megvalósítható, de azért néha előfordul, hogy kell a férjem egy kis féknek, mert képes vagyok elszállni célkitűzések terén. Bár általában mindig igazam van, és hiába tűnik lehetetlennek valami, bejön.

  • Mely személyiségjegyeid tesznek alkalmassá arra, hogy vállalkozó legyél?
  • Szerintem nagyon fontos és jó tulajdonság, hogy számomra semmilyen munkafolyamat nem „büdös”, ezért a saját vállalkozásom minden részletét én magam is végig csinálom, így tökéletesen átlátok mindent, tudom, hogy mit várhatok el másoktól 1-1 területen és, hogy honnan hova lehet eljutni. Ezért nagyon megbecsülök minden munkatársat. Ezen kívül a hitem, vízióm nagyon erős mindig, ezért húzom magam után az embereket és építkezem nagy erőkkel a vállalkozásaimban.

    everest_image_descrption
  • Mit nevezel sikernek a vállalkozásodban?
  • Két dolognak kell teljesülni, hogy sikeresnek éljem meg a vállalkozásaimat. Ha egyik hiányzik, akkor már hiba van a rendszerben. Az egyik és legfontosabb az elégedett ügyfelek. Szolgálat-szemléletű vagyok, szeretek sokkal többet visszaadni az ügyfeleknek, mint amit kapunk, ezért rengeteg mindennel kedveskedünk számukra a minőségi szolgáltatáson felül. A másik pedig persze a normális bevétel elérése, amivel növekedni lehet és folyamatosan fejlődni hosszú távon

  • Van olyan kudarcod, amiből tanultál?
  • Ha szeretnénk üzlettársat magunk mellé, akkor alaposan meg kell gondolni ki legyen az. Családtaggal és baráttal tapasztalatom szerint több konfliktus lehet.

  • Az Everestnél sokat beszélgetünk arról, hogy mi különbözteti meg a tudatos vállalkozókat a “vakrepülő” vállalkozóktól. Mit gondolsz erről?
  • Szerintem a tervezés és tűpontos célzás. Lehet valaki kevésbé tervezős, számolós, stratégiás vállalkozó, de akkor tűpontosan tudni kell azt, hogy hova akar eljutni. A vízió és misszió mindenképp pontos kell legyen, különben nem sok esély van a sikerre. Egyébként tapasztalatom szerint a két típus ki tudja egészíteni egymást és akár sikeresek is tudnak lenni egymást.

  • Az Everest egyik küldetése a pénzügyi tudatosságra nevelés. Mit gondolsz erről?
  • Nagyon fontosnak tartom. Én nem voltam megfelelően felkészülve ezen a téren, de 25 évesen olvastam T. Harv Eker könyvét, a Milliomos elme titkait, ez nagy hatással volt rám és férjem is remekül gondolkozik ezen a téren. A gyerekeinknek igyekszünk ezt a szemléletet átadni.

    everest_image_descrption
  • Ha csak egyetlen tanácsot adhatnál valakinek, aki most kezd vállalkozásba, mi lenne az?
  • Szívem szerint azt mondanám, hogy ne agyalja túl a dolgokat, higgyen magában, a projektben és menjen előre bátran. Mérje fel, hogy valóban igény van-e arra, amibe bele akar vágni, de utána, ha hisz benne, akkor ne kételkedjen, ne foglalkozzon mások véleményével, hanem tegyen bele sok energiát és csinálja.