Új sorozatunk első interjújában Nyári Fruzsina vállalkozóval, a Fuss babakocsival mozgalom alapítójával, a Lottirose és a Babagúz szolgáltatások megálmodójával beszélgettünk. A Business&Me sorozat célja egy kávé mellett beszélgetve vállalkozói portékat rajzolni úgy, hogy a vállalkozások története, a siker és a kudarc bemutatása mellett példaképeket hozzunk a jövő vállalkozóinak. Lendületről, tervezésről, és tűpontos célzásról mutatjuk az első beszélgetést.
Hat éve született első kisfiunk, így belecsöppentem a családi élet örömeibe és nehézségeibe. Ez az élethelyzet változást hozott számunkra és három vállalkozást. Az első, a Fuss babakocsival mozgalom volt, melyet 2014-ben indítottunk el. Szerettünk babakocsival futni, ezért elkezdtünk róla írni közösségi felületeken és hirtelen egy mozgalom indult el velünk. Csodálatos közösség alakult ki, illetve az elmúlt 5 évben letettük a babakocsis futás alapjait Magyarországon. Nagy szerepe volt ebben a gyors terjeszkedésben, hogy betettünk szinte a legelején az egyesületbe egy futóbabakocsi-kölcsönzőt. Szerettünk volna lehetőséget biztosítani a családok számára, hogy megfelelő babakocsikkal fussanak, hogy mindenkinek biztonságos és kényelmes élmény legyen az együtt sportolás. Mivel a kölcsönző ismert volt, elkezdtek minket turisták is felkeresni, és városi babakocsikat, autós üléseket kerestek nálunk majd utazóágyakat.
Gyakorlatilag ebből nőtte ki magát a mostani komplex babaholmi kölcsönzőnk Babagúz és Lottirose. A két márka célcsoportja utazós családosokból áll, de különböző. Lottirose egy multifunkicionális segítő, Budapestre utazó családok számára: babaholmi-kölcsönzője által, szálláshelyekkel együttműködve családi otthonná varázsolja a szálláshelyet és segíti a családos turistákat itt tartózkodásuk alatt program és útvonal javaslatokkal. Rengeteg kényelmi szolgáltatásunk is van. Nagy jövőképünk van ezzel a márkával, nemzetközi piacra is szeretnénk kivinni, annyira hiszünk benne, hogy egy család számára sokkal kényelmesebb és élményekkel teli lehet az utazás Lottirose segítségével. Babagúz- A világjáró családosok kölcsönzője. Ennél a márkánál két célunk van, utazás alatt és közben adjunk lehetőséget prémium márkák és termékek használatára, melyeket csak időszakosan használnak a családok és az utazást könnyíti meg vagy a kint tartózkodást teszi komfortosabbá. A másik célunk, hogy segítsünk a családoknak a megfelelő babaholmik megtalálásában, hiszen a világ minden pénzét el lehet költeni gyermekkel kapcsolatos eszközökre, de még így sem biztos, hogy elégedettek leszünk. Használat közben kiderülhet, hogy nem kényelmes egy babakocsi, nem fér be a liftbe vagy az autóba. Vásárlás előtt bérelni lehet tőlünk számtalan terméket.
Én nem vagyok ilyen meggondolt, racionális típus. Nálunk a családban a férjem a matekos, így nagyon jó, hogy mellém került mert kiegészítjük egymást. Én minden lében kanál voltam kislány korom óta, lázadó típus. Nem zavart, ha szembe kellett menni a forgalommal, ha hiszek valamiben, szeretem a kihívásokat. Alkalmazott voltam egy ügyvédi irodában, de éreztem, hogy bennem van a sajtkukac, nem az az én utam hosszú távon. Egy önismereti kurzus mozdított ki a kényelmes állásomból és hozott 180 fokos fordulatot az életemben amiért nagyon hálás vagyok. Szerencsés természetem van, mindenhol jól érzem magam és meglátom a lehetőségeket azokban az élethelyzetekben, amiben éppen vagyok.
Hogy a nulláról találtam ki mindig mindent és minden munkafolyamatban részt vettem. Ezért rengeteg új dolgot tanultam meg, fejlődtem, változtam, erősödtem, hiszen állandóan a komfortzónán kívül vagyok, az első 2-3 évben mindig. Ez csodálatos. Én ebben a fázisban lubickolok a boldogságban mert tágítom a határaimat és kiélhetem minden kreatív energiámat
Az ötlettengeremből megszűrni a megfelelőket és priorizálni. Hihetetlen sok minden érdekel és pozitív személyiségemből adódóan mindenben a lehetőséget látom, tele vagyok ötletekkel, tervekkel. Tűpontosan kitalálok egy projektet, majd jön is a következő. Ami még nehézséget okoz, hogy megtaláljam csapatomba a megfelelő embereket, de úgy érzem, most összeállt egy jó csapat.
Egy kis csapat van már körülöttem. Nagyon szeretek csapatban dolgozni, jó, ha van kivel megbeszélni a dolgokat, ötletelni és nagyon fontos az is, hogy mindenki csinálja azt a munkafolyamatot amihez a legjobban ért és legszívesebben csinál. Mivel két gyermekem van, fontos az is, hogy legyen helyettesem, így a legfontosabb számomra a jobb kezem megtalálása volt. Nagyon büszkén mondom, hogy minden márkánk ízig-vérig családi, hiszen minden alvállalkozó édesanya, így tudják mitől döglik a légy Babagúznál és Lottirose-nál is.
Általában mindent megbeszélek a férjemmel. Nagyon adok a szavára mert ő egy rettentően megoldásfókuszú, meggondolt ember szuper megérzésekkel. Ráadásul nagyon támogat. Általában nekem van egy tervem ami mindig hatalmas, színes, szagos nehéz és szerintem megvalósítható, de azért néha előfordul, hogy kell a férjem egy kis féknek, mert képes vagyok elszállni célkitűzések terén. Bár általában mindig igazam van, és hiába tűnik lehetetlennek valami, bejön.
Szerintem nagyon fontos és jó tulajdonság, hogy számomra semmilyen munkafolyamat nem „büdös”, ezért a saját vállalkozásom minden részletét én magam is végig csinálom, így tökéletesen átlátok mindent, tudom, hogy mit várhatok el másoktól 1-1 területen és, hogy honnan hova lehet eljutni. Ezért nagyon megbecsülök minden munkatársat. Ezen kívül a hitem, vízióm nagyon erős mindig, ezért húzom magam után az embereket és építkezem nagy erőkkel a vállalkozásaimban.
Két dolognak kell teljesülni, hogy sikeresnek éljem meg a vállalkozásaimat. Ha egyik hiányzik, akkor már hiba van a rendszerben. Az egyik és legfontosabb az elégedett ügyfelek. Szolgálat-szemléletű vagyok, szeretek sokkal többet visszaadni az ügyfeleknek, mint amit kapunk, ezért rengeteg mindennel kedveskedünk számukra a minőségi szolgáltatáson felül. A másik pedig persze a normális bevétel elérése, amivel növekedni lehet és folyamatosan fejlődni hosszú távon
Ha szeretnénk üzlettársat magunk mellé, akkor alaposan meg kell gondolni ki legyen az. Családtaggal és baráttal tapasztalatom szerint több konfliktus lehet.
Szerintem a tervezés és tűpontos célzás. Lehet valaki kevésbé tervezős, számolós, stratégiás vállalkozó, de akkor tűpontosan tudni kell azt, hogy hova akar eljutni. A vízió és misszió mindenképp pontos kell legyen, különben nem sok esély van a sikerre. Egyébként tapasztalatom szerint a két típus ki tudja egészíteni egymást és akár sikeresek is tudnak lenni egymást.
Nagyon fontosnak tartom. Én nem voltam megfelelően felkészülve ezen a téren, de 25 évesen olvastam T. Harv Eker könyvét, a Milliomos elme titkait, ez nagy hatással volt rám és férjem is remekül gondolkozik ezen a téren. A gyerekeinknek igyekszünk ezt a szemléletet átadni.
Szívem szerint azt mondanám, hogy ne agyalja túl a dolgokat, higgyen magában, a projektben és menjen előre bátran. Mérje fel, hogy valóban igény van-e arra, amibe bele akar vágni, de utána, ha hisz benne, akkor ne kételkedjen, ne foglalkozzon mások véleményével, hanem tegyen bele sok energiát és csinálja.