Title Image

Vállalkozói alapozó #2: az árazás átgondolása

Vállalkozói alapozó #2: az árazás átgondolása

A termékek vagy szolgáltatások árazása egy vállalkozás életében nem egyszeri feladat: folyamatosan figyelemmel kell kísérned, hogy az áraid ugyanabba (vagy esetleg jobb) piaci pozícióba helyeznek-e, mint korábban. Az időről időre történő “árellenőrzés” mellett akkor is érdemes átgondolnod ezt a jellemzőjét az üzletednek, ha változást tapasztalsz a bevételek vagy kiadások oldalán.

Mennyi az alapköltséged és mennyi bevételt akarsz elérni?

Mennyibe kerül a terméked a versenytársaknál?

Változtattak-e az áraikon a versenytársaid? Miért és milyen irányba?

Megállják-e a helyüket az áraid a nemzetközi piacon?

 Hajlandóak lennének-e többet fizetni a vásárlóid?

Minden lehetséges vásárlód megtalálja-e az ő termékkategóriáját nálad, azaz lépcsőzetes-e az árazásod?

Van-e prémium terméked vagy szolgáltatásod?

Milyen pluszköltségeket építhetsz az árba (pl futárszolgálatok díjai)?

Milyen kedvezményekkel készülsz a szezonra?

 

Amennyiben az Everestnél könyvelsz, már tudod, hogy a vállalkozásod nem egyszerűen két adatból, a bevételből és a kiadásból áll. Az online könyvelési rendszer, a Portál segít a céged összes fontos adatának rendszerszerű vizsgálatára, könyvelőd és managered pedig melletted állnak, amikor a könyvelési adataid átgondolása után üzleti lépésekre szánod magad.

Hamarosan jön a sorozat harmadik része, ha pedig lemaradtál az előzőről, itt olvashatod el:

Vállalkozói alapozó #1: tedd rendbe a könyvelésed!