Title Image

Stílust vált a NAV: mostantól szolgáltatóként gondolnak magukra

Stílust vált a NAV: mostantól szolgáltatóként gondolnak magukra

A hivatal szolgáltatóként segíti az adózókat abban, hogy az előírásoknak megfelelően és a lehető legkönnyebben teljesíthessék adókötelezettségeiket – nyilatkozta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára az MTI-t. 2016 óta számos új szolgáltatást is nyújtanak ügyfeleiknek: íme a legfontosabb változások.

* A NAV ebben az évben 5 091 987 magánszemélynek készítette el az szja bevallási tervezetét, amelyek ügyfélkapun keresztül (akár okostelefonról is) elérhetőek.

* Márciusban elkészítette a hivatal mintegy 700 vállalkozásnak a jövedéki adóbevallás tervezetét.

* Elindult a NAV vállalkozásfejlesztési programja, a mentorálás, amely fél éven keresztül a kezdő vállalkozásoknak nyújt speciális, személyre szabott segítséget.

* Adózói életútjuk alapján minősítik a cégeket: a megbízható minősítéssel rendelkezők számára például az áfa kiutalási ideje 45 nappal rövidebb.

* 2017 július 1-jén indult az úgynevezett NAV-ablak program: az adóhivatal 64 olyan településen is megjelenik, ahol a korábbiakban nem volt lehetőség a személyes ügyintézésre.

* Új hozzáállást tanúsítanak a végrehajtás területén is: 1 millió forintos tartozásig a NAV előzetesen figyelmeztet, lehetőséget adva a tartozás rendezésére.

*Változott az arány az ellenőrzésekben is: a támogató jellegű ellenőrzések száma 160 ezret tett ki, a hagyományos revízióké viszont csak 130 ezret. A NAV az új rendszerben előre bejelenti: hol, mikor és mit vizsgál.

Forrás: mti, adózóna