Title Image

Öt helyzet, amikor felhívtam az account manageremet

Öt helyzet, amikor felhívtam az account manageremet

Emlékeztek még Sárára? Új ügyfelünk nemrég blogunkon osztotta meg tapasztalatait az első ingyenes konzultációról, és a cikk olyan népszerű lett, hogy úgy döntöttünk, sorozatot készítünk belőle és végigjárjuk Sárával és vállalkozásával az Everestes életét. Azóta ugyanis szerződtünk egymással!

Második cikkükben olyan helyzetekről beszélgettünk, amikor Sára úgy érezte, hogy megkérdezi account managere véleményét, mielőtt döntést hoz. Számára az, hogy a manager tanácsadás szolgáltatása a könyvelési havidíj része, meglepetés volt, hiszen elsősorban egy profi könyvelőirodát keresett.

Kezdetben úgy érezte, nem fogja igazán tudni kihasználni azt a lehetőséget, hogy vállalkozása menedzselésében szakmai segítséget kérhet. Két hónap elteltével azonban öt olyan helyzetet is el tudott mondani nekünk, amikor jól jött a külső segítség. Saját bevallása szerint ezekben a kérdésekben korábban egyszerűen ment volna a saját feje után, vállalva a kockázatot, hogy tévedhet. Egy tapasztalt pénzügyi tanácsadó azonban mindig fontos, új szempontokat tud mutatni.

1.Hogyan árazzam be az új szolgáltatásaimat?

Managerünk tapasztalatait összegezve elmondta Sárának, milyen szempontokat kell figyelembe venni az árazáskor. Átbeszélték a szolgáltatások csoportjait és optimalizálták ezeket úgy, hogy szolgáltatáscsoportokat hoztak létre. Az árak meghatározása Sára dolga maradt, de a piac néhány jellegzetességéről konzultált a managerrel.

2.Érdemes-e irodát bérelnem?

Sára ebben a kérdésben volt a legbizonytalanabb, és ez az a kérdés, amiben a menedzser a legtöbbet tudott segíteni. Sokszor tapasztaljuk, hogy olyan kérdésben a legnehezebb kisvállalkozóként felelős vezetői döntést hozni, ahol bizonyos tényezők (iroda, profi weboldal, céges gépkocsi) nehezen helyezhetők el cégek fejlődéstörténetében – ilyenkor jól jön egy olyan manager, aki több vállakozás pénzügyeibe „lát bele”

3.Érdemes-e a cégben tartani a gépjárművemet?

Az ilyen kérdések miatt találtuk ki, hogy az Everestben együtt tud dolgozni egy könyvelő és egy manager: Sára konkrét esetében ők ketten konzultáltak és megtalálták az optimális megoldást, majd a manager ezt közvetítette Sára felé.

4.Milyen szerződést kössek a vállalkozásom ügyfeleivel?

A szerződéskötések fontos pillanatai a vállalkozói létnek, így nem árt, ha kellő magabiztossággal és stabil jogi háttérrel állunk hozzá. Sárának a managere azzal tudott segíteni, hogy egy mintaszerződésen áttekintették, hogy mik a szerződéskötés kötelező elemei, illetve ajánlotta az Everestes jogász kolléga esetleges segítségét.

Hogyan tudnám optimalizálni a pénzügyi tervemet?

Sára és managere úgy döntött, hogy ez egy fontosabb kérdés annál, hogy egy rövid megbeszélésen tárgyalják, így külön találkozót beszéltek meg. A managerünk erre az alkalomra (is) úgy készül, hogy alaposan utánanéz az ügyfél kéréseinek, előre, alaposan áttekinti a kérdéseket és így a konzultáció már különösen hatékony lehet.