Title Image

Nyolc könyvelési kérdés, amire tudjuk a választ

Nyolc könyvelési kérdés, amire tudjuk a választ

Mindig kíváncsiak vagyunk rá, miért keresnek meg minket új ügyfeleink. Velük beszélgetve gyakran kiderül, hogy éveken át halmozódik fel az a sok kellemetlen, könyveléssel kapcsolatos élmény, amely végül azt sugallja nekik, hogy keressenek egy profi könyvelőcéget. Összegyűjtöttünk nyolc olyan gyakori, könyveléssel kapcsolatos problémát, amelyre tudjuk a megoldást.

  1. „Nehézkes volt a kommunikáció az előző könyvelőmmel. Gyakran nem válaszolt az e-mailjeimre vagy nem értem el telefonon, amikor sürgős kérdésem volt.”

Manapság már nem hangzik újdonságnak, hogy a szolgáltatások során az ügyfél van a középpontban. Az Everest azért indult, mert észrevettük, hogy van egy olyan elavult szolgáltatás, a könyvelés, Magyarországon, amely rendkívül sok esetben hanyag, személytelen és egyáltalán nem szolgáltatásként tekint magára. Számunkra nagyon fontos, hogy ügyfeleink egy prémium szolgáltatást kapjanak, ahol szakmailag és emberileg is pozitív, sikerorientált, megértő közeget teremtünk számukra.

  1. „Leterhelt, hogy havonta egyszer be kellett mennem a számlákat leadnom, ez a néhány óra nekem hatalmas veszteség volt a munkaidőmből.”

Az Everest applikációt ennek az ügyfelünknek találtuk ki! És mindenki másnak, aki szeretné néhány kattintással befotózni a számláit és továbbítani az Everestes könyvelőjének.

  1. „A fontosabb határidők (pl. adóbevallás) idején a könyvelőmet alig tudtam elérni: azt mondta, hogy a rengeteg ügyfele miatt nagyon elfoglalt. De nekem pont ekkor lett volna fontos.”

Az egyik legfontosabb tulajdonsága az online könyvelési rendszerünknek, a Portálnak, hogy kiiktattuk a „meglepetés-faktort”, azaz a határidők mind előre láthatók és tervezhetők a rendszerünkben, ezzel megelőzzük azt is, hogy ügyfeleinkben feltorlódjanak a kérdések. Alapelvünk, hogy könyvelőinket csak annyi feladattal látjuk el, amelyet rengeteg, precíz, nagy koncentrációt igénylő munkájuk során el tudnak végezni úgy, hogy az ügyfeleink ne érezzék rajtuk a „határidő-frászt”.

  1. „Soha nem tudtam, hogy pontosan milyen kérdésekben kereshetem a könyvelőmet. Minden telefonhívásom így kezdődött: Nem tudom, hogy ez hozzád tartozik-e, de ….”

Mi azért találtuk ki, hogy a könyvelő mellé egy Account managert is biztosítunk ügyfeleinknek, hogy azt érezhessék, nincs olyan, a cégükkel kapcsolatos kérdés, ami rossz lenne. Managereink szívesen segítenek a problémás helyzetekben, adnak pénzügyi tanácsot, használják kapcsolati hálójukat egy-egy kérdés megoldására. Ők arra szerződnek, hogy támogató legyenek a vállalkozásnak és komoly pénzügyi, vállalkozásfejlesztési tapasztalatukkal sikerre vigyék azt. A jó ötletek pedig gyakran egy „Nem tudom, hogy tudsz-e segíteni”- típusú kérdéssel indulnak.

  1. „Egyszerűen fogalmazok: az volt a baj, hogy nem tudtam követni, mit könyvelt már le, akinek ezért fizettem.”

A könyvelés nem csak bizalom kérdése: szerintünk jogos elvárás az ügyféltől, hogy nyomon tudja követni, hol tart a könyvelése. Számos esetben a kissé hanyag könyvelők bevárják a számlákat és egyszerre könyvelnek le több hónapnyi adatot, így viszont a cégvezető sem lehet naprakész. Online rendszerünkben, a Portálban azt látod, ahol most tart a céged.

  1. „Komoly tárgyalásokat folytatok, ahol képben kell(ett volna) lennem a cégadatokkal. Mire a könyvelőm kikereste, amit kértem, lement a nap.”

Másfél évig fejlesztettük online könyvelési rendszerünket, a Portált, ahol egyhelyen láthatod a céged összes könyvelési adatát. Nem csak önmagában, hanem statisztikába rendezve, de ha éppen arra van szükséged, rákereshetsz egyes munkatársaid vagy szerződéseid pontos adataira. Online, bárhonnan, bármikor.

  1. „Talán rosszul hangzik, de az volt a problémám, hogy a könyvelőm csak könyvelt. Adminisztrált, számokat vitt be a gépbe és ennyi. Mivel induló vállalkozásom van, ez nem volt elég.”

Neked egy account manager hiányzott! A tökéletesen „lekönyvelt” cég önmagában még nem sikeres: tudni kell olvasni a statisztikában, átlátni a céges adatokat, pénzügyi tervet készíteni, ötleteket megosztani, kapcsolati hálót építeni. Azért dolgozunk, hogy managereink ezt egy személyben nyújtsák a cégeknek, a könyvelővel együtt pedig egyszerre legyenek kreatívak és alaposak.

  1. „Talán én voltam túlaggódó, de néha eszembe jutott, hogy mi van, ha a könyvelőm eltűnik. Már arra sem emlékszem, ki ajánlotta őt évekkel ezelőtt, szóval nem tudom, hogy hogy értem volna el, ha nem veszi fel a telefont.”

Ez korántsem túlaggódás: az egyszemélyes könyvelőirodák hátránya az, hogy nincs biztosíték a váratlan helyzetekre: ha a könyvelőd kórházba kerül az adóbevallás előtt egy héttel, sajnos elég nehéz utolérni a céges adataidat. Hiszünk benne, hogy minden igényes vállalkozás megérdemli azt, hogy a céges adatai biztos helyen, számára bármikor elérhetően, stabil informatikai és adatvédelmi háttérrel legyenek könyvelve.