Title Image

Marketingtippek a HVG-n: íme az új trendek

Marketingtippek a HVG-n: íme az új trendek

Kádas Péter rendkívül izgalmas cikket közölt a hvg.hu oldalon, illetve a HVG Business magazinban. A cikk címe Hogyan spóroljuk meg a marketingbüdzsé fölösleges felét? és olyan trendeket gyűjt csokorba, amelyek meghatározzák 2018 marketingstartégiáit.

A cikk komolyan felkeltette az érdeklődésünket és igyekeztünk hozzátenni egy kis Everest-tartalmat is: lássuk a Kádas Péter által említett tendenciákat és azt, hogy mit jelent ez ügyfeleink életében.

Fontos marketingtendenciák, amiket vállalkozóként érdemes figyelni:

x b2b vásárlók domináns jelenléte

x növekvő ellenállás a megszakító jellegű marketinggel kapcsolatban

x a figyelem csökkenése

x összehangolt külső és belső branding

x automatizált marketing

x csatornák közös kezelése

x adatvezérelt marketing

Milyenek tehát azok az ügyfelek, amelyeknek 2018 vállalkozó szeretnék elnyerni a bizalmát?

Tájékozottabbak: a b2b vásárlók számának növekedése azt jelenti, hogy például egy amerikai vásárló átlagosan 12 keresést végez az interneten, mielőtt valamelyik márkához fordulna, írja a cikk.

Everest-tipp: Az hiteles énmárka tehát önálló életet él, és egyre fontosabbá válik, hogy egy vállalkozás mit mond el magáról úgy, hogy az információt a lehetséges vevő a vállalkozás konkrét megkeresése nélkül nyeri róla. Az online jelenlét mindent visz, nem érdemes abban bízni, hogy az érdeklődők megkeresnek minket a tájékozódás miatt – az új trendek szerint nélkülünk döntenek arról, hogy minket választanak-e.

Tudatosabbak: Mielőtt elköteleződnének egy szolgáltatás mellett, 2018 lehetséges ügyfelei tudatosan tájékozódnak. Egyetlen online csatorna nem elég nekik: ezek a csatornák immár összekapcsolva mutatják meg a brand üzenetét. A hatalmas változás nem a tartalmat vagy a csatornákat, hanem a felhasználói visszajelzéseket (értékeléseket) és a tartalmak tudatos minősítését (pl. szponzoráció)

Everest-tipp: A viselkedésalapú marketing komoly hatékonysággal működik: az online kommunikáció úgy mutatja meg az ügyfél vagy üzleti partner karakterét, hogy az akár megelőző információ lehet egy tárgyaláshoz vagy vásárlóvá váláshoz. A legfontosabb üzenet az önazonos márka kiépítése: a tudatos ügyfél fogalma azt is jelenti, hogy komolyabb szenzorokkal kezdünk rendelkezni például a bújtatott reklámokra vagy a vásárlókat helytelenül kategorzáló, esetleg megbélyegző marketingüzenetekre.

Türelmetlenebbek: mivel az átlagos figyelmi idő 12 mp-ről 8 mp-re csökkent az elmúlt egy évtizedben, valamint a vásárlók egyre kevésbé hajlandók türelmesnek maradni a megszakító jellegű marketinggel kapcsolatban (például amikor egy oldalra lépve a kattintott tartalom helyett egy hirdetést kell megnézniük és csak több kattintással zárhatják be ezt az előugró ablakot.)

Everest-tipp: Minőség. Ha a szolgáltatásod magas szintet képvisel, bármilyen területen is dolgozol, nem lesz szükséged időhúzásra, üres beszédre vagy fölösleges reklámokra. A potenciális ügyfelek olvasási kedve hatalmas, a türelmetlenség mellé egy egyre növekvő érdeklődés társul. Használd ki a kattintási kedvet és mutass profi tartalmat úgy, hogy tisztában vagy 2018 hír- és reklámfogyasztási szokásaival.

 

Kádas Péter cikke teljes terjedelmében elolvasható a HVG Extra Business 2018/1-es számában vagy részleteiben online itt: http://hvg.hu/businessmagazin/20180731_Hogyan_sporoljuk_meg_a_marketingbudzse_folosleges_felet