Title Image

Élménybeszámoló: ilyen az első konzultáció az Everestnél

Élménybeszámoló: ilyen az első konzultáció az Everestnél

Sok kérdést kapunk az első, ingyenes konzultációval kapcsolatban, így arra gondoltunk, hogy megkérjük az egyik új ügyfelünket, Sárát, hogy meséljen arról, milyen élményekkel zárta az első találkozót és miért döntött úgy, hogy szolgáltatásunkat választja.

Az Everest nevét egy Facebook-hirdetésben láttam először és azért kattintottam rá, mert kis- és középvállalkozók tanácsadójaként definiálták magukat. Nekem egy kis családi Bt-m van, ahol mellékállásban dolgozik minden alkalmazott, ami – sokszor érezzük így – bonyolulttá teszi a könyvelést.

Nagyjából egy éve érzem azt, hogy a régi könyvelőm (akivel amúgy szinte baráti kapcsolatban vagyok) egyre több kérdésre válaszolja azt: próbálj meg te is utánanézni az interneten, mert erre nem egyértelmű a szabályozás. Mivel azonban én vagyok a cégvezető, úgy érzem, hogy ez a bizonytalan talaj nem elég háttér az alkalmazottaim munkájának könyveléséhez, és szeretnék 100%-ig biztos lenni abban, hogy sem az én, sem az ő anyagi helyzetük, a fizetésük, vagy az esetleges nyugdíj előtti összesítés nem múlhat azon, hogy én, vagy a könyvelőm rosszul néztünk utána valamilyen szabálynak. A másik problémám a könyvelőmmel a kommunikáció volt: mivel ő egy idősebb hölgy, a könyvelést számítógépen végezte, de ragaszkodott hozzá, hogy havonta egyszer vigyem be hozzá a számláimat és beszéljük át a hónap könyvelését. Ez valójában félnapnyi időveszteség volt a munkámból.

Az Everestet először telefonon hívtam fel és elmondtam nekik, hogy egy első konzultációra jönnék. Néhány, a vállalkozásomra vonatkozó kérdés után javasoltak egy account managert, azaz egy tanácsadót, aki az első alkalommal beszélget majd velem.

Erre a találkozóra az Arany János utcában, az Everest irodájában került sor, de választhattam volna azt is, hogy eljönnek a cégemhez. A manager, Antal Mátyás, először feltett néhány egyszerű kérdést a vállalkozásomról és kíváncsi volt arra is, milyen igényeim vannak egy üzleti szolgáltatással kapcsolatban. Utána bemutatta az Everestet és részletesen átnézhettem a Portálnak, azaz az online könyvelési rendszernek a felületeit – mi, hol jelenik majd meg, milyen figyelmeztetést küld a rendszer a határidőkről, hogyan követhetem majd a statisztikákat, a cégautóm adatait.

Két nagy meglepetés ért: először is, nem tudtam minden alapvető kérdésre válaszolni a saját vállalkozásommal kapcsolatban. Mátyás megnyugtatott, hogy gyakori jelenség, de azt én is beláttam, hogy valószínűleg nem segíti a vállalkozásom sikerességét. 😊 Nem tudtam például, hogy melyik alkalmazottamnak pontosan hány szabadnap jár és azt sem, hogy milyen számlákat kérhetek a cégem nevére, amikor a tevékenységgel kapcsolatos dolgokat vásárolok.

A második meglepetés az Everesttel kapcsolatos volt: itt, az első találkozón derült ki számomra, hogy a könyvelés csak az alapja a tevékenységüknek, valójában ha náluk könyvelek, kapok egy saját managert, aki pénzügyi tanácsokkal segít majd. Érdekes volt, hogy az első, kötelezettségek nélküli találkozón már sok olyan tanácsot kaptam, amit úgy adtak, hogy nem lehettek biztosak benne, hogy szerződök velük, de egyébként már akár ezeknek a követésével is javíthatom a vállalkozásomat.

Az árajánlatot másnap kaptam meg, és bár az első találkozás előtt, csupán a könyvelési szolgáltatásért talán elgondolkoztam volna rajta, de a konzultáció után biztos voltam benne, hogy szeretnék élni a lehetőséggel, hogy valaki velem együtt vállaljon felelősséget a döntéseimért.

A szolgáltatásról hosszú távú tapasztalataim még nincsenek, hiszen csak mostantól vagyok az ügyfelük, de az biztos, hogy az első konzultáció elgondolkodtatott, hogyan vállalhattam eddig felelősséget a saját cégemért úgy, hogy nem voltam tisztában a saját pénzügyeinkkel.

Úgyhogy az első beszélgetést szívesen ajánlom, elgondolkodtató lesz, az biztos! 😊

Képünk illusztráció, ügyfelünk véleménye valódi.